Deel deze inhoud:
Over de partij tussen RC Hades en RC Mechelen zullen veel supporters nog nakaarten. Zeker bij RC Mechelen dat 3-1-onderuit ging. Daarom liepen de emoties hoog op. Voor T1 Kevin Van Haesendonck, altijd een rustige en positieve trainer, was de zaak duidelijk; “We zijn bestolen!”
In de catacomben, vlak na de partij waren er nog discussies met ref Jiri Bergs, de kop van Jut voor RC Mechelen. Feestje in de kleedkamer van RC Hades, waar ze met 6 op 6 terug de goede draad konden oppikken. Sportactua vroeg of T1 Kevin Van Haesendonck even tijd kon vrijmaken, om zijn analyse over de partij te geven.
T1 Kevin Van Haesendonck!
“Natuurlijk Guido”, stelde de steeds vriendelijke Mechelse coach. “Het is niet omdat we verliezen dat ik mijn verantwoordelijkheid naar de pers toe niet wil geven. Ik doe mijn job en jij bent daarvoor ook hier om verslag uit te brengen. Overigens een compliment naar Sportactua. Jullie doen dat uitstekend en wij bij RC Mechelen volgen het ook.”
Leiding kop van Jut!
“Terug naar de feiten”, vervolgde de 41-jarige T1, die ook een gele kaart kreeg. “Wat ik hier vanavond zag, grenst aan het ongelooflijke! We zijn bestolen! Ik kan hier een vijftal cruciale fases opnoemen, waar wij werden benadeeld. Daarom ben ik vanavond echt woedend.”
Onterechte rode kaart!
“Er is die onterechte rode kaart! Bij elke hoekschop is er duw- en trekwerk. Robin Nelis zal nooit vrijwillig iemand een elleboogstoot verkopen. Hij heeft zich inderdaad losgerukt. Daardoor ging Verwimp tegen de vlakte. Daarnaast moet je je inbeelden dat Nelis een boom van een vent is en Verwimp een kop of twee kleiner. Daarom was een gele kaart zeker voldoende geweest. Bovendien stel ik mij de vraag of de ref wel de fase goed kan inschatten? Hij gaf wel meteen rood, zeg je? Ik denk eerder op het roepen van de thuisspelers.”
“Zodoende kwamen we met tien man te staan. Echter dat was niet de enige fase. Wij hadden ook recht op een strafschop en bij hun tweede doelpunt staat een aanvaller van Hades buitenspel. Vandaar dat wij ons bestolen voelen.”
“Ik kan nog even doorgaan hoor. De fout op Polizzi was geen gele kaart waard? Daar stel ik mij vragen bij. Bovendien moest Belfaqir voor zijn tackle langs achteren op de enkel, meteen rood krijgen.”
Slotkwartier 10 tegen 10!
RC Hades kwam toch ook met tien man te staan. Vanwaar dan die woede bij de uitsluiting van Belfaqir?
“RC Hades is een rechtstreekse concurrent voor de eindronde. Nu zal Belfaqir er slechts met één wedstrijd schorsing vanaf komen. Vandaar dat we deze fase ook niet kunnen begrijpen.”
Trots op mijn jongens!
“Doordat we werden bestolen kan ik deze nederlaag niet aanvaarden. Echter een pluim voor mijn jongens. Ik ben zeer trots op hun. In moeilijke omstandigheden zijn we knap, aanvallend blijven voetballen. Echter, die verdiende gelijkmaker kwam er niet. Zodoende tanken we toch vertrouwen om volgende week bij KVK Wellen te knallen. Daarna de winterstop in met toch een goed gevoel.”